Ongekend veel bezoekers voor MOTORbeurs Utrecht 2023

Koninklijke Jaarbeurs beleefde een geslaagde editie van MOTORbeurs Utrecht. Eén van de grootste consumentenbeurzen van Jaarbeurs trok de afgelopen dagen 99.026 bezoekers. Dit betekent een groei van 10 procent ten opzichte van de vorige editie in 2020 vóór corona en een groei van 23 procent ten opzichte van 2019. Rachel Jankowsky, beursmanager MOTORbeurs Utrecht: “In aanloop naar de beurs was al een record gebroken in de voorverkoop van tickets. We merkten dat er ongekend veel animo was voor een bezoek aan de beurs. De groeicijfers markeren de animo voor motorrijden. Dit bleek ook uit recent onderzoek van BOVAG dat afgelopen week uitkwam. We hebben van veel exposanten vernomen dat hun stands goed werden bezocht.”

Fotograaf: MichielTon.com

Grootste motorevenement van Nederland bomvol inspiratie voor het komende motorseizoen

De organisatie van de 37e editie van MOTORbeurs Utrecht kijkt terug op een succesvolle editie met tevreden reacties van exposanten. De beurs bood alles op de vraag ‘Wat ga jij dit seizoen met je motor doen?’. Motorliefhebbers reisden af naar Koninklijke Jaarbeurs om de bijna 300 exposanten verspreid over vijf beurshallen te bezoeken. “BMW Motorrad kijkt terug op een fantastische editie. Voor ons is het dé plek om duizenden motorrijders live te ontmoeten en kennis te laten maken met onze producten. Bezoekers gaven aan dat ze het waardeerden dat BMW de nieuwste modellen mee had genomen naar Utrecht en hebben van de mogelijkheid gebruik gemaakt om er één te proberen op het testparcours. Wij hopen dat andere partijen uit onze prachtige branche volgend jaar ook weer kiezen voor deelname, zodat dit motorfeestje nog completer is en nog beter aansluit bij de verwachtingen van de bezoekers”, aldus Tom Crooijmans, Head of BMW Motorrad Nederland.

Foto’s afkomstig van de Facebookgroep PASSIEVOORMOTOREN – Ikzoekeenmotor.nl.

Ongekende animo voor MOTORbeurs Utrecht 2023, voor ieder wat wils

Rachel Jankowsky: “Voor het eerst maakten we gebruik van vijf thema’s. De grote interesse voor motorrijden is namelijk enorm gestegen sinds de coronaperiode en aan de hand van de thema’s bereikten we diverse type motorliefhebbers. Zo is er aan de ene kant bijvoorbeeld de avonturier die de wereld wil ontdekken op de motor en aan de andere kant een motorliefhebber die het liefst aan zijn of haar motorfiets sleutelt.”

De nieuwe datum van MOTORbeurs Utrecht 2024 is bekend en vindt plaats van donderdag 22 tot en met zondag 25 februari 2024 in Koninklijke Jaarbeurs.

Delen op

Een gedachte over “Ongekend veel bezoekers voor MOTORbeurs Utrecht 2023”

  1. Op sociale media zag ik veel kritiek langs komen op de enorme prijzen voor horeca en parkeren.
    Het valt niet mee om in de huidige tijd beurzen en events te organiseren.

    Beurzen waar grote invoerders aanwezig zijn, zullen stilaan verdwijnen. Hoogstwaarschijnlijk zullen ze de merk-aanwezigheid overlaten aan mega-dealers en daar één of andere bijdrage aan geven. De “invoerders” zijn nu ook verantwoordelijk voor meerdere landen denk ik. Echte onafhankelijke invoerders per land zijn er volgens mij niet meer voor de grote merken. Ze proberen de echte kopers rechtstreeks naar de dealer te loodsen. De hoge kosten om grote, prestigieuze expo-standen met bijbehorende shows/animaties te bouwen en te bemannen voor een paar dagen op een kleine afzetmarkt, zijn voor hun niet meer te verantwoorden. De afwezigheid van de Utrechtse motorbeurs vanwege Corona heeft geen invloed gehad op verkoopcijfers.
    De beursinrichter probeert dan ook de vrij gekomen oppervlaktes te verhuren aan “aanverwante branches” die vroeger nooit de gelegenheid kregen om daar te staan.
    Hoogstwaarschijnlijk zal de aanwezige horeca ook met allerlei hogere (personeels)kosten geconfronteerd worden en die worden uiteraard aan de consument doorgerekend.
    Het feit dat de beurshallen in de stad liggen, maakt natuurlijk dat parkeren ook gigantisch duur is en ze proberen het publiek dan ook te motiveren om per openbaar vervoer te komen.
    Dat zijn allemaal elementen die de ouderwetse beursbezoeker zullen ontgoochelen. Vooral in de huidige omstandigheden draait de modale mens toch zijn euro twee keer om voordat die wordt uitgegeven en daar verwacht hij veel voor. Bijgevolg de volgende uitgave minder bezoekers, minder contacten voor de standhouders, minder omzet. Dan zal de mega-multi-merk dealer ook verkiezen om zijn budget liever te steken in een paar super open-deur-dagen in zijn eigen grote, moderne showroom waar hij show/animatie op eigen maat kan organiseren naar eigen believen. De toegang is gratis en eventuele te betalen via food & beverage trucks zal verkrijgbaar aan normale prijzen.

    Het huidige motorbeurs concept zal zich snel opnieuw moeten uitvinden om te kunnen overleven.

    Oldtimer – en retrobeurzen zullen blijven bestaan dankzij de lage kostenstructuur voor zowel de standhouder als de bezoeker.

    Groet, Falco

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *