De BMW R125O GSA was in 2021 de meest verkochte nieuwe motorfiets in Nederland. Je praat over een motorfiets vanaf 20.000 euro en neem je alle mogelijke opties erbij, tja dan ga je richting de 28.000 euro. Maar dan heb je ook wel een machine! Nu kopen ook heel wat motorrijders deze motorfiets gebruikt dus waren wij benieuwd wat deze motor doet na 2 jaar en 30.000 kilometers. Welnu, in deze review van Omrijden.nl wordt dit goed duidelijk. Oprecht kritisch hier en daar, maar dat mag. Hij rijdt in binnen- en buitenland en met zoveel kilometers mag je best kritisch zijn. Hij heeft alternatieve keuzes gemaakt voor een ander zadel van Wunderlich en andere noppenbanden. Hij bespreekt voordelen en nadelen. Voor de ervaren motorreizigers een goede review om te bekijken.
Leuke review! Ik rij “thuis” in Europa ook op de 1250GSA. De mijne is van 2021 en heeft in een jaar 30k km op de klok staan. Ik vind hem fantastisch en ben er erg blij mee. Het is zelfs mijn 7e GSA. De problemen met de navigatie zijn natuurlijk absurd. Ik heb er 4! gehad en toen ben ik naar de Zumo XT overgestapt. Voor iemand die reist is een niet werkende navigatie een dealbreaker. En de koppeling met het TFT scherm heb ik uitgezet want dat geeft meer last dan gemak. Toch heb ik niet gekozen om deze motor te gebruiken voor onze reis in Zuid-Amerika. Hij is gewoon te zwaar en het dealernetwerk te gering. Een belangrijk nadeel voor ons (mijn vrouw rijdt op een GS) is het 19inch voorwiel. Dat is een leuke maat voor op de asfalt weg, maar meer off-road en diepe gravel vragen om een groter voorwiel-21 inch. Overigens rij ik hier nu ook al 16k km op een set Mitas EO7 en die zijn nog lang niet op. We zijn nu in Bogotá, wil je virtueel meereizen: Motorcycle Travels op Facebook.
Via: //www.facebook.com/groups/324807408215408