Motorfietskeuring België, de eerste cijfers

Sinds begin dit jaar moeten motorfietsen die een ongeval hebben gehad, of van eigenaar veranderen, door de overheid gekeurd worden. Uit de eerste cijfers blijkt dat 1 op de 5 motoren afgekeurd wordt. Dat is twintig procent! Voor een motor moet je overigens tevoren een afspraak maken terwijl de Belgische automobilisten gewoon zonder afspraak aan kunnen schuiven.

Delen op

2 gedachten over “Motorfietskeuring België, de eerste cijfers”

  1. Het lijkt er op dat het systeem in België er nog niet helemaal op voorzien is. Op het filmpje zie je trouwens het voorwiel op de rollenbank zonder dat de motorfiets verankerd is. Lijkt me link.
    In Engeland is de keuring al verplicht sinds 1960 en sinds 1967 doet men daar een jaarlijkse keuring (de eerste drie jaar na nieuw aankoop uitgezonderd). Zie
    //www.motorcyclenews.com/news/mot-changes/
    Recente cijfers geven aan dat daar 15% van de motorfietsen er niet de eerste keer doorkomen.

  2. Nu al veel controverse ivm motorkeuring.
    Alle lof voor een minister die inziet dat de autokeuring klantvriendelijker moet en vrij moet zijn van het huidige machtsmisbruik en arbitrair gedrag door personeel.
    Graag een eerlijke keuring( bv decibelmeting op een -voor die specifieke motor- normaal toerental) en niet-autoritaire maar klantvriendelijk personeel dat correct reageert en zich niet alles denkt te kunnen permitteren tov mensen die voor hun voertuiggoedkeuring afhankelijk zijn van dit archaïsch instituut.
    De keuring moet goedkoper ipv duurder worden.
    Het hele keuringssysteem is verouderd en monopolistisch.
    Er wordt veel moeite gedaan om 2de keuringen(voor futuliteiten) te forceren omwille van het lucratieve daarvan.
    Graag een forum waarin iedereen naar waarheid zijn ervaring kan ventileren !

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *