Rieju Hard Off-Road Range 2023

Enduro en Rieju fans, houd je vast….. We hebben wat in petto voor je, waarvan je versteld zal staan!

Drie dikke Enduro motoren zijn terug! Klaar om vol gas alles te geven, met één duidelijk doel voor ogen: jouw rijervaring tillen naar een niveau dat je nooit eerder kon voelen. De MR Ranger, MR Racing en MR Pro keren terug naar hun natuurlijke habitat en zijn voor de volle 100% ontwikkeld uit competitief Rieju-DNA. Dat betekent een sterk, tot in het kleinste detail uitgewerkt design, hoogwaardige componenten, onvoorstelbare prestaties en uitmuntend gedrag. Ben je op zoek naar adrenaline, plezier en emotie, dan vervullen deze motorfietsen al jouw verlangens als rijder.

Deze drie modellen hebben zich reeds bewezen als maatstaven in hun categorie. Daarbovenop vormden ze de drijvende krachten achter het succes van het merk Rieju. En de voornaamste reden waardoor deze motoren uitgroeiden tot referenties binnen hun segment, dat is uit te drukken in één woord: PASSIE. Passie voor wat ze doen en wat ze willen laten zien aan de mensen rondom hen. Wanneer je naar je omgeving datgene uitstraalt wat je voelt en wanneer je doet wat je het liefste doet, dan gaat de rest vanzelf. Dat is wat Rieju kon verwezenlijken met deze modellen: de liefde voor Enduro en competitie vertalen naar unieke motorfietsen.

MR Ranger 2023

De nieuwe MR Ranger 2023 is de meest toegeeflijke van het trio. Vergis je echter niet: eenvoud geldt hier als toegevoegde waarde. Je beschikt over al wat nodig is om écht plezier te hebben in het zand. Op en top genieten van deze motorsportdiscipline, en dat zonder dat de motor veel eist van jou als rijder. De nieuwe MR Ranger beschikt over een vloeistof gekoelde tweetakt eencilinder, voorzien van een nieuwe vermogenscurve, meer koppel bij lage toeren en een versnellingsbak met zes versnellingen. De motor komt tot leven via de kickstart, of, voor een snelle en moeiteloze ontsteking, via de elektrische starter. Een Keihin PWK 36 carburateur, een meervoudige natte plaatkoppeling en Magura koppelingspomp zijn andere technische hoogstandjes.

Het ruggengraatframe bestaat uit chroom-molybdeemstaal en combineert zo een licht gewicht met enorme stevigheid en veiligheid. Het subframe is opgetrokken uit aluminium. Het ophangingssysteem van de MR Ranger is uniek in zijn klasse: een 46 mm Kayaba geïnverteerde voorvork en KYB achterschokdemper geven het geheel een betere stijfheid en verbeterde gewichtsverdeling, wat leidt tot meer controle in alle omstandigheden. Het remgedeelte bestaat uit hoogwaardige J.JUAN remklauwen en -pomp, zowel voor- als achter. De zadelhoogte is ongeveer 45 mm lager dan de andere MR-motoren, wat de manoeuvreerbaarheid en beweegbaarheid op alle soorten hellingen ten goede komt. Tegelijkertijd kan de hoogte door de rijder zelf ook ingesteld worden. Zo verkrijg je een volledig instelbare configuratie, afgestemd op persoonlijke lengte en voorkeuren.

MR Racing 2023

Rieju voorziet de 2023 MR Racing en MR PRO van een vloeistof gekoelde tweetakt eencilinder met een veel energetischere respons, een versnellingsbak met zes versnellingen, een Keihin PWK 38 carburateur, een natte meervoudige plaatkoppeling en Magura koppelingspomp. Beide modellen hebben hetzelfde chassis en subframe als de MR Ranger: een ruggengraatframe uit chroom-molybdeenstaal met aluminium subframe.

Ze onderscheiden zich van de MR Ranger dankzij hun Takasago Excel velgen en een ophangingssysteem van topklasse: een indrukwekkende 48 mm Kayaba geïnverteerde voorvork met gesloten cartridge en KYB achterschokdemper met extern gasreservoir.

MR PRO 2023

De MR PRO voegt aan de voorvork een anti-frictiebehandeling toe en een zwart geanodiseerde afwerking.
Voor de ontsteking beschikken beide modellen over een kickstarter en elektrisch systeem. Daarbovenop beschikken beide modellen over een selectieknop waarmee je kan switchen tussen twee verschillende vermogensmappings: Dry en Rain. De MR PRO is verder uitgerust met een elektrische ventilator voor optimale koeling in alle omstandigheden, zelfs op de meest veeleisende secties.

Het grootste verschil tussen beide versies ligt in de Power Parts waarmee ze zijn uitgerust. Rieju voorziet de MR Racing van een Neken-stuur met dubbele diameter. De MR Pro beschikt standaard over een Renthal-stuur met dubbele diameter. Maar dat is niet alles… De MR PRO is uitgerust met een heel arsenaal aan topcomponenten: een zwevende remschijf, rode aluminium wielnaven, een rood geanodiseerde, lichtgewicht Xtrig Rocs kroonplaat, Renthal handvatten, tweekleurig antislipzadel, zwarte aluminium velgen van Excel en een Funnelweb luchtfilter.

Ben jij klaar om deze ‘beesten’ te ontdekken?
Ga naar //rieju-motors.nl

Delen op

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.