Dit was de vraag die wij een tijdje terug stelden aan de 4600 leden van onze besloten Facebookgroep PASSIE VOOR MOTOREN. Inmiddels hebben er 258 motorrijders gestemd en hun eigen keuzes bekend gemaakt. Dat rijtje nemen we graag met je door.
De gekozen motorverzekeraars met het percentage stemmers:
20 procent: Univé
10 procent: Combi Motors Verzekeringen
9 procent: ASR
9 procent: Centraal Beheer
6 procent: ANWB
5 procent: ZLM Verzekeringen
5 procent: NH 1816
5 procent: Vetera (oldtimers)
4 procent: Interpolis
3 procent: Unigarant
3 procent: Allianz
2 procent: Inshared
2 procent: KNMV OpGroen
2 procent: MotoPort
De 15 verzekeraars, waar afgerond 1 procent of minder motorrijders op stemden, hebben deze buiten dit artikel gehouden, maar die zijn wel terug te vinden in onze Facebookgroep PASSIEVOORMOTOREN, in de post van 5 maart 2025.
Wil je meer weten over voordelig je motor verzekeren?
Lees dan dit artikel eens wat onze redactie publiceerde op 1 april 2025 (geen grap) over Combi Motors Verzekeringen.
Ik vind het handig om zoveel mogelijk verzekeringen bij dezelfde maatschappij te hebben. En als dat dan degene is die alles netjes en snel afwerkt zit je bij Centraal Beheer op de goede plek. Ik heb ook het gevoel dat ze meer voor je doen als je meer verzekeringen hebt bij één maatschappij. Als je niet tevreden zou zijn met de afwikkeling van een schade zou je namelijk wel eens kunnen besluiten om al de andere verzekeringen ook elders onder te brengen. Gelukkig heb ik de laatste 50 jaar nog niet hoeven aankloppen voor een claim met betrekking tot mijn motorverzekering. Zo probeer ik het ook te houden. Maarja wel ooit een paar andere uit dit rijtje gehad maar daarover was ik minder tevreden.
Ooit begon Roel van Maarseveen met de opzet om meerdere klasieke motoren op 1 polis te laten zetten. Intussen is dat hele vergaal, plus nog een verzekeringslink naar moderne motorfietsen over genomen door //www.vetera-oldtimerverzekeringen.nl/. Ik heb nu een handvol motoren op de klassiekerpolis (let op de kleine lettertjes: je mag niet uitlenen, wedstrijden rijden of verhuren of zo ) plus een of twee wat recenter exemplaren op andere polissen. De tarieven zijn mensvriendelijk. Maar aangezien ik de laatste dertig jaar geen schades heb gehad/veroorzaakt is het verder een kwestie van goed geloof & vertrouwen.
Al meer dan 40 jaar zit ik met al mijn verzekeringen (auto, huis, inboedel en wa) bij ZLM Verzekeringen in Goes. Dus toen ik in 2017 ging motorrijden, heb ik daar de motor ook ondergebracht. Goed betaalbaar, fijne club mensen. We stonden met de auto ooit 2 x met stukken in Frankrijk en in beide gevallen moest er gerepatrieerd worden. We zaten bij ZLM en ook lid van de ANWB. Die 2 partijen hebben perfect samengewerkt. We kregen een vervangende auto en alles werd super goed geregeld.
Ik ben nu al jaren bij de ZLM omdat zij gunstige tarieven hebben en ook een goede afwikkeling bij schade hebben.
Kortom een fijne maatschappij.
Voor de oldtimers ook daarvoor bij Vetera gezeten waar ik ook over te spreken was maar overgestapt omdat ik al andere verzekeringen had bij de ZLM en ik het toch handiger vond om alles bij 1 verzekeraar te hebben.
Ik heb een verzekering genomen, puur omdat de wet dat immers verplicht stelt voordat je de weg op gaat. Niet veel over na gedacht omdat ik vind dat mijn motor financieel afgeschreven is ( K75 uit ’92). Gezien zijn de uitstekende staat van onderhoud ligt dat misschien toch wat gekleurder. Ik ga dit jaar misschien toch nog een keer shoppen en hoppen…
Ik heb een aantal motoren. Soms vind ik een nieuwe liefde. Dan moet er weer eentje weg. De klassiekers heb ik op aanraden verzekerd bij Vetera. En bij Vetera kun je je ‘polisbeheer’ op de verzamelpolis (tot naar ik meen voor 8 motoren) zelf online doen. En als er iets is dat ik niet online snap, dan bel ik even . Goeie club.
Tja, verzekeraars. Enerzijds fijn dat ze er zijn, anderzijds kunnen ze erg irritant zijn. Ik/wij hebben meerdere motoren en een auto. Ik stoor me erg aan het fenomeen dat je tegenwoordig bij veel maatschappijen alles on-line moet regelen. Zo ook bij de aanschaf van mijn laatste motor. Naar de website van de verzekeraar waar ik mijn vorige motor had onder gebracht. Wilt u een tweede motor verzekeren, bel dan naar onze klantenservice. Ik bel op en kom in een eindeloos keuzemenu terecht. En dan wordt je dus verwezen naar de website. Nog een keer gebeld, andere keuzes ingegeven, zelfde resultaat. Dat gaat hem niet worden. Zo kwam het dus dat beide motoren elders werden verzekerd. Bij die maatschappij bleek er een eis te zijn dat motoren met een nieuwaarde van meer dan €11.000 van een alarm moeten zijn voorzien. De nieuwwaarde van mijn motor zat daar €500 boven. Ik heb gebeld naar diverse bedrijven, maar niemand bouwt alarmen achteraf in, ze zijn er allemaal mee gestopt omdat ze teveel storingen en dus ontevreden klanten veroorzaken. Maar verzekeringsmaatschappijen handhaven die eis dus wel. Na nog wat bellen met de firma, lieten ze die eis gelukkig vallen. Voor onze vier motoren en auto betalen we bijna €500 per maand, daar mag dus best wat meer service tegen overstaan.
Tja Hans.
Dit is dus de reden dat ik met alle voertuigen en verzekeringen bij ZLM zit. Daar kun je nog ouderwets bellen en krijg je meteen een “mens” aan de lijn die het perfect voor je regelt; en betaalbaar.
Overigens moet je dan wel verhuizen want ZLM neemt alleen klanten uit Zeeland en Brabant aan.