MotoPort blijft in beweging

De grootste motor-speciaalzaak van Nederland blijft inzetten op kwaliteit en innovatie. Wat 40 jaar geleden begon als een winkel, is uitgegroeid tot een toonaangevend lifestylemerk voor motorrijders. MotoPort zet in op alle kanalen om elk type motorrijder zo veel mogelijk beleving en gemak te bieden. Directeur Falco Leijten: “De sportieve rijder, de toerrijder en de forens; ze komen allemaal bij ons in de winkel en de webwinkel. Niet alleen voor ons hoogwaardige assortiment, ook voor professioneel advies en inspirerende content weet de doelgroep ons te vinden. Samen met de leden van onze coöperatie zetten we koers naar een zonnige toekomst.”

Midden in de doelgroep

Alle bij MotoPort aangesloten bedrijven zijn samen eigenaar van de franchise-organisatie. Dat betekent dat beleid binnen MotoPort breed gedragen wordt. De leden en hun personeel zijn motorrijders in hart en nieren die dagelijks in contact staan met de doelgroep. Met vestigingen in heel Nederland heeft MotoPort constant vinger aan de pols bij de veranderende behoeftes en ontwikkelingen onder motorrijders. De samenwerking zorgt dat knowhow direct wordt gedeeld binnen de aangesloten bedrijven. Daardoor kan MotoPort snel nieuwe concepten testen en introduceren.

Behalve marktleiderschap staat innovatie hoog in het vaandel van de coöperatie. Leijten: “Onze strategie is gericht op kwaliteit en vooruitgang. We zijn de grootste van Nederland maar dat is geen doel op zich. Dus nemen we soms afscheid van leden die zich niet thuis voelen bij de toonaangevende koers, of er simpelweg niet in mee kunnen. Tegelijkertijd zijn ondernemers die stappen willen maken van harte welkom om zich aan te sluiten bij onze coöperatie, met alle voordelen die daarbij horen.”

World of Helmets

Consumenten hebben keuze genoeg wanneer ze een bepaald product aan willen schaffen. Persoonlijk advies van getrainde vakmensen maakt dat klanten juist de weg naar MotoPort weten te vinden. Om klanten van het beste advies te voorzien, verzorgt de MotoPort Academy het hele jaar door technische trainingen voor de verkopers van motoren, motorhelmen, motorkleding en accessoires.

Een goed voorbeeld van een onderscheidend serviceconcept is MotoPort World of Helmets, waar klanten onder vakbekwame begeleiding een juiste, passende helm kunnen kiezen uit een assortiment van honderden verschillende modellen.

MotoPort magazine

Het al meer dan 30 jaar populaire MotoPort magazine heeft onlangs een redactionele make-over ondergaan om motorrijders te informeren en inspireren op het gebied van Gear, Road, People en Tech. De lifestyle van motorrijders staat centraal: reisverhalen en nieuwe productinnovaties gaan daarin hand in hand met aanbiedingen en wetenswaardigheden. Daarmee wordt de belofte ‘More for yourride’ letterlijk ingelost, want MotoPort maakt het de doelgroep makkelijk om zo veel mogelijk te genieten van een fantastische motorbeleving. Samen hebben de vestigingen enorme communicatiekracht, waardoor ook nieuwe concepten bij de klanten bekend en succesvol zijn.

Blijven innoveren

Om onderscheidend en innoverend te zijn, gaat MotoPort uitdagingen nooit uit de weg, aldus Leijten. “We blijven met onze leden kijken hoe we de beleving en service voor motorrijders verder kunnen verbeteren. Door in te zetten op alle kanalen en het hoogste niveau van service te bieden, blijven we een vertrouwd merk voor motorrijdend Nederland. Wat er ook verandert.”

Delen op

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *