Zittend voor mijn tent met de kou van de nacht nog in het metaal van mijn motor gevangen

Bert, we kennen jou van een eerder interview op ikzoekeenmotor.nl. We hebben vernomen van je nieuwe zakelijke plannen in de reizen wereld, kun je ons vertellen wat je gaat doen?

Ik ben reisorganisator. Een duidelijk verschil met een reisbureau of reisagent. Een operator stelt zelf de reizen samen (i.s.m. de klant) en een reisbureau verkoopt bestaande reizen (van bv een reisorganisator) al overlapt dit elkaar soms. Kort gezegd wil ik mooie reizen samenstellen die nog lang bijblijven en smaken naar meer. Ik ontwerp actieve reizen (duiken, fietsen, wandelen, motorrijden, kajakken) en reizen voor rolstoelgebruikers. Ook voor actieve rolstoelgebruikers! Alles op maat, naar wens van de reiziger. De meeste van mijn bestemmingen zijn trouwens buiten Europa, met uitzondering van Ierland en IJsland. Ook bied ik reizen aan naar de Zuidpool.

Wat ik zonder meer wil proberen is mensen ervan te doordringen dat je je vakantiebestemming niet moet willen omtoveren in een tweede Nederland maar je juist de lokale cultuur moet ondergaan. Eet wat daar gegeten wordt. Voeg je naar de gebruiken. Jij bent daar te gast. Pas je aan en sta open. Pas dàn ben je er echt geweest. Of dat nu te voet, per motor of op de fiets is maakt niet uit.

Niet het aantal klanten maar het goede contact telt voor mij. Wanneer ik met iemand door de bocht kan ga ik me ook inzetten voor een onvergetelijke vakantie. Want dan wordt het persoonlijk. En persoonlijk ga ik graag goed voorbereid op reis, haha!

Uiteraard ga je met jouw achtergrond je dan verdiepen in de speciale reizen voor motorrijders. Hoe ga jij je onderscheiden t.o.v. al de bedrijven die zich al bezig houden met reizen en motorreizen?

Die motorspecialiteit ligt voor de hand, zou je zeggen. Maar naast hartstochtelijk motorrijder ben ik ook (rugzak-) wandelaar, heb ik MTB ervaring en ooit peddelde ik rond met een kajak, deed aan klimmen en abseilen. Het onderscheidende ligt bij mij op het onverwachte: vette motortochten in Australië of Oeganda. Die landen liggen minder voor de hand en daar kies ik juist voor: noch het massatoerisme, noch het extreme. Je moet het met je partner, familie of vriendenclubje kunnen doen. Bereikbaar en toch bijzonder. Kijk, er zijn supermooie motortochten naar het verre oosten te rijden of een Route 66 op een dikke Harley. Maar voor velen is een barre rit door de Oriënt conditioneel gewoon niet weggelegd. En een Route 66 op de brommer is vast wel leuk maar…ikzelf heb weinig met de States. Daarom organiseer ik mijn motortochten op minder voor de hand liggende bestemmingen maar wel met WOW!-gevoel en naar kunnen van de reiziger. Wat ik wil geven is dat je je motorhobby op een unieke manier met je vakantie kunt verbinden en daarnaast nog andere leuke dingen kan doen.

Waar zou je over 5 jaar ongeveer willen staan met je bedrijf?

Vanwege de Coronacrisis moet ik een slag om de arm houden, we weten nog lang niet hoe dit zich ontwikkelt en wanneer we er vanaf zijn. Ik meende toch mijn bedrijf per 1 april 2020 te openen om al bekendheid te krijgen. De hele wereld vertraagd even, mijn groei dus ook. Maar laten we deze vraag even aanhouden…

Over 5 jaar wil ik veel mensen een onvergetelijke vakantie hebben bezorgd! Maar wat wil ik nog meer? Een stabiel pakket bestemmingen en een klantenkring waar ik blij mee ben en die blij is met mij. Ook wil ik de zakenwereld gaan bedienen. Zakenreizigers zoeken ook ontspanning tijdens langere verblijven ver weg van huis. Zo ken ik enkele motorrijders die zakelijk nogal eens langer en verder weg moeten. Is het dan niet heerlijk om tussendoor eens op twee wielen de verplichtingen achter je te laten door 1 of 2 dagen met een huurmotor te cruisen? Ik zorg dat die al klaar staat, je hoeft niet zelf de plaatselijke Gouden Gids uit te pluizen.

Wat zou voor jou persoonlijk, niet zo zeer voor je klanten, maar voor je zelf de ULTIEME droomreis nog zijn?

Diep in mijn hart wil ik heel graag nog eens terug naar Australië en daar een maand rondreizen, op de motor uiteraard. Bekende plekken van toen bezoeken, de veranderingen zien, nieuwe plekken bekijken… Het lijkt me fascinerend om op 2 wielen de Nullabor Plains over te steken naar West-Australië of door de Blue Mountains te slingeren, uitkijkend voor carpet-snakes die zich op het asfalt liggen te warmen. Kamperen in de woestijn en die geluidloos exploderende zonsopkomst weer mee te maken, zittend voor mijn tent met de kou van de nacht nog in het metaal van mijn motor gevangen. Onder het stof mijn jiffy uitklappen bij een roadhouse, naast trucks van dik 50 meter lang en een koele XXXX (Four X, biertje) te drinken en aan de truckers te vragen: How’s the road up ahead? Natuurlijk krijg je steevast te horen: ‘She’ll be right…’

Wat wil je tot slot de lezers van ikzoekeenmotor.nl nog mee geven?

Mijn visitekaartje, hihi. Maar nee, ik wil iedereen, motorrijder of niet, meegeven om altijd goed je reizen te plannen. Naar Amsterdam, naar de Ardennen of Afrika. Naar Zeebrugge, Zweden of Zuid-Korea. Van A tot Z dus. Naar de Ardennen en Zweden zal wel gaan. Maar wil je brommeren buiten Europa? Neem een ervaren specialist in de hand. Op eigen houtje organiseren, dat betekent ook: op eigen houtje de shit oplossen wanneer je daar onverhoopt in terecht komt. Daar kan iedere ondernemer je over vertellen. En sinds Covid-19 ook duizenden reizigers die ‘het wel op eigen houtje konden regelen…’ Maar van een reisorganisatie weet je dat die er alles aan doet om hun klanten te helpen wanneer ze in nood zijn.

Ik wens iedereen een droomreis maar nog meer een behouden aankomst. Hou je 2 wielen op de grond. We zien elkaar vast nog!

Bert Harte,    //www.bharte-reizen.eu/

 

TRIP Motorreizen maakt een start met frisse tegenwind

De redactie van Ikzoekeenmotor.nl heeft contact opgenomen met Robert Vroon van TRIP Motorreizen. Een gesprek met ondernemers die meteen na een mooie start in de tegenwind van een virus zijn terechtgekomen. 

Wat doet het coronavirus met jouw bedrijf?

Ons bedrijf hebben we oktober 2019 opgericht nadat we onze hobby bedrijfsmatig wilden maken. Wij wilden klein beginnen en de komende jaren kijken hoe het zou lopen. Naast TRIP motorreizen hebben wij beiden nog een fulltime baan bij de Politie.

Toen het virus uitbrak en het in Italië vele slachtoffers ging maken, zijn wij serieus gaan kijken wat het virus voor ons voor gevolgen kon hebben. Onze reizen bieden we voornamelijk aan in de Alpen en Dolomieten. Eén van deze reizen is richting Livigno. Dit lag midden in Lombardije en daarmee bij de brandhaard van het virus Italië.

Wij hebben toen in kaart gebracht welke reizen we in die regio moesten schrappen. Gelukkig hadden we in die gebieden nog geen boekingen lopen. Wij hebben daar vanaf dat moment dan ook geen reclame meer voor gemaakt. Toen ook heel Europa door het virus plat kwam te liggen hebben we helemaal geen reclames meer gemaakt voor onze reizen.

Op zich heeft TRIPmotorreizen nog niet veel last gehad op dat gebied.

Wordt er veel geannuleerd en kun je verschuiven?

Omdat het motorseizoen nog niet echt begonnen is hebben wij gelukkig nog niet veel hoeven te annuleren. Enkele reizen naar Luxemburg hebben wij geannuleerd. Omdat wij gelukkig goede contacten hebben met ons hotel, heeft ons dat niets gekost. Wij hebben deze klanten dan ook, in goed overleg, hun geld terug gestort.

Op dit moment staat de eerste grote groepsreis op 10 april gepland. Het ziet ernaar uit dat wij deze onder dezelfde omstandigheden moeten annuleren. Dit is een reis naar Luxemburg en is best een grote groep. Uiteraard hopen we dat deze door zal gaan. Die beslissing zullen we op 2 april gaan maken.

Ga je andere maatregelen nemen voor jouw handel in de toekomst?

Vooralsnog niet. Omdat wij nog een jong bedrijf zijn en nog niet veel verschillende motorreizen aanbieden, zien wij nog geen consequenties voor de toekomst.

Vind je dat onze overheid genoeg doet om de bedrijven te steunen?

Op dit moment hoeven wij nog niet naar de overheid toe te stappen voor financiële steun. Wat horen vanuit de media veel goede geluiden over de hulp die aan ondernemers wordt aangeboden.

Hoe zie je de toekomst vanaf 2021 voor jouw beroepsgroep?

2020 was voor ons een opstart jaar. Een paar motorreizen aanbieden en deze zo goed mogelijk organiseren. En vooral reclame maken. Naamsbekendheid was voor ons de eerste insteek. Daarom hebben wij ook bij de groepsreizen het aantal deelnemers vrij gelaten. We willen nog geen minimum aantal erbij zetten. Dat je dan op zo’n groepsreis verlies zou hebben vanwege de begeleiding hadden we ingecalculeerd. In 2021 zouden we dan wel een minimum kunnen aangeven. Dit omdat een groepsreis en begeleiding toch altijd wat meer kosten heeft dan een individuele reis.

Het is nog even afwachten wat het Covid-19 voor sporen achter laat. Maar in 2021 gaan we verder waar we in 2020 zijn gebleven. Een grotere keuze aan motorreizen en verschillende soorten reizen. Maar wel met het gedachtegoed van TRIP motorreizen. We zijn wellicht iets duurder dan andere bedrijven, maar we zijn zeker niet de duurste. We hebben een bepaalde standaard voor onze reizen. Zo hebben de hotels minimaal 3 sterren, iets van ontspanning zoals zwembad, sauna of fitness en zo veel mogelijk kiezen we voor locaties met garage, dan wel overdekte parkeerplaatsen. Wij zullen onze gasten dus niet in een hotel, ergens verstopt in een achterbuurt, laten verblijven. Ook dit hebben we nog steeds zo voor ogen, voor 2021 en verder. De toekomst kan vanaf nu alleen maar mooier worden.

Meer info: TRIP Motorreizen,  www.TRIPmotorreizen.nl

 

Laten we afstand houden!

De maand maart had voor deze website een feestje moeten zijn. We zijn ruim een jaar geleden begonnen met deze site. Het eerste artikel was “Het begon met een Zundapp”

Ter ere van dit eenjarige bestaan had ik een vrolijk artikel willen schrijven. Maar al dagen wil dit niet uit de pen rollen. De hele wereld wordt momenteel in de greep gehouden door het coronavirus. Vorige maand was het nog een ver van mijn bed show, ergens in China. Inmiddels is het via Italië deze kant op gekomen, raakt ons zorg systeem steeds meer overbelast, zit ons land half op slot en hopen we op een moment dat het verdere verloop zich laat beheersen. Spannende tijden. Voor iedereen. Vooral voor de ouderen en kwetsbaardere mensen om ons heen. Die moeten we beschermen.

Op motorwebsites en verschillende groepen op Facebook zie je dat allerlei ritten worden afgelast. Logisch. Het wordt zeer duidelijk afgeraden om in groepen samen te komen. We moeten afstand bewaren en zoveel mogelijk thuis blijven. Ik zag zelfs dat motorrijders elkaar veroordeelden op de sociale media, omdat ze zagen dat de ander een tocht had gemaakt. Toch lijkt het me dat een eenzame rit, om even uit te waaien (vertrekkend vanuit huis en daar weer thuiskomend) geen kwaad kan. Sterker nog, ik weet dat er veel motorrijders in de zorg werken, artsen, verpleegkundigen, politie mensen, en vele anderen die ons dagelijkse leven mogelijk blijven maken. Als zij besluiten om tijdens hun vrije uren even uit te waaien, wat stress willen verliezen bij een mooie rit, laten wij ze dan niet veroordelen. Zeker niet als zij hun woon-werkverkeer afleggen op die motor.

Laten we elkaar steunen waar nodig. Ik ken de meeste motorrijders als broeders en zusters die er voor elkaar zijn. Ook al rijden we dan wat vaker even alleen, laten we blijven rijden. En met zijn allen letterlijk en figuurlijk AFSTAND HOUDEN.

Dat hoefde vroeger alleen op de weg. Nu, als je de helm af zet, en je ontmoet elkaar, zul je nog steeds afstand moeten blijven houden. Handschoenen uit, en je handen wassen. Afgelopen woensdag, na hectische dagen, besloot ook ik een fijne rit in de zon te maken. Ik kwam heel wat eenlingen tegen. Het leek alsof de groet die we elkaar gaven, sterker was dan ooit.

Mensen, wees lief voor elkaar. Hopelijk wordt het snel zomer en lukt het ons om dat klote virus de kop in te drukken.

(Tekst: John,  redactie@ikzoekeenmotor.nl)

 

Nicole Dekker en haar passie: Moto Style Rijvaardigheid

Wie ben jij? Waar kom je vandaan?

Ik ben Nicole Dekker, geboren en getogen in het Zuid-Hollandse Westland waar ik nog steeds met veel plezier woon. Ik ben 37 jaar oud en in het dagelijks leven ben ik event coördinator bij het Ministerie van Defensie & mede eigenaar van Moto Style Rijvaardigheid.

Heb je vroeger eerst brommer gereden? Wat voor bromfiets was dat toen?

Vroeger heb ik eigenlijk nooit brommer gereden, behalve op vakantie, daar huurde ik (nu nog steeds) een scooter om de Griekse eilanden te ontdekken. Heerlijk in je korte broek al rijdend bruin worden.

Wanneer kocht jij jouw eerste motorfiets en wat voor een motor was dit?

Mijn eerste motorfiets kocht ik in augustus 2017. Een Er6F. Heerlijke lichte fiets waarbij ik goed met mijn voetjes bij de grond kan. Hij verveelt nog niet, dus ik rij er nog steeds op.

Ben jij een “mooiweer-rijder” of een “door-rijder”?

Over het algemeen ben ik een mooi weer rijdster, maar wanneer er een training of hele leuke rit is en het regent, dan gaat het regenpak aan.

Stel: je wint een flinke prijs in de loterij. Wat voor motorfiets zou je dan kopen?

Oeeee… das lastig. Denk dat ik er dan 2 zou komen. Een sportief racemonster en een Harley met daarbij een mooi garage.

Wat was de mooiste rit die je ooit reed?

De mooiste en tevens moeilijkste rit was afgelopen juni 2019 naar Oostenrijk. Dit was een bergtraining welke ter ere van mijn net overleden vriend toch nog door kon gaan. De training, welke hij organiseerde, zou onze eerste langere reis samen zijn.

Door een aanrijding met een hert net over de Duits-Oostenrijkse grens heb ik een deel van de training achterop een Yamaha FJR 1300 gezeten, dat zit best lekker, maar natuurlijk wilde ik zelf rijden. Na een aantal dagen lukte dat weer en heb ik de bochtige bergen kunnen trotseren op een huur motor. Een Yamaha MT 07, ook een hele fijne fiets. Zo kon ik toch met de groep mee door Zwitserland, Tsjechie, Italië, Duitsland en Oostenrijk. Het landschap is schitterend met geweldige bochten en uitdagende wegen. Gelukkig was ik met een hele fijn groep mensen op reis, alleen zonder mijn geliefde Marcel.

Staat er nog een bijzondere toertocht op je bucket-list?

Op mijn bucket-list staat een tocht naar Corsica. Een paar weken in de zomer. Eerst via Frankrijk naar Italië en dan vanuit Livorno overvaren. Corsica heeft alles en is zo een mooi eiland. Daar moet ik echt nog naar toe op de motor.

Denk je al aan een volgende motorfiets?

Mijn volgende motor wordt de Yamaha MT 09 black edition. Ik heb hem al een keer getest en ben fan, maar eerst wil ik een 8 kunnen maken op de schuine verkanting van het politiecircuit en ik moet nog een beetje doorsparen.

Wat heeft motorrijden jou gebracht in je leven?

Motorrijden heeft mij enorm veel plezier en nieuwe vrienden gebracht. De saamhorigheid tussen motorrijders is super. Ik rij graag mee met mijn eerste clubje de Biker Bella’s uit Zuid Holland, maar ook met Biker Singles, Motormeiden en nog een aantal. Sinds ik ben gaan rijden, voel ik de vrijheid en geniet. Ik heb ik er een passie bij zeg maar.

Wat heb ik je niet gevraagd, en wil jij mogelijk toch nog kwijt?

In juli 2019 ben ik met compagnon Cees van Spijk gestart met Moto Style Rijvaardigheid. Bij Moto Style kun je terecht voor rijvaardigheidstrainingen op het politiecircuit te Lelystad en voor bergtrainingen in voornamelijk de Duitse Eifel, Harz en Zwarte Woud. Hele leerzame trainingen waar het gaat om de veiligheid maar ook om de gezelligheid. Ik zou zeggen neem eens een kijkje op www.moto-style.nl en bezoek onze Facebook & Instagram.

Ilja Caljouw, motorcoureur met bezieling

Wie ben jij? Waar kom je vandaan?

Mijn naam is Ilja Caljouw, ik ben motorcoureur bij Performance racing Achterhoek.  Als je even doorlinkt naar deze pagina’s op facebook vind je er vanzelf alles over.

Met dit team kom ik uit in de supersport-klasse van het IRRC en andere races op stratencircuits.

Ik ben geboren en getogen in Etten-Leur, inmiddels woon ik al een aantal jaren in Drenthe.

Heb je vroeger eerst brommer gereden? Wat voor bromfiets was dat toen?

Nee, geen brommer. Ik had een scooter: een Gilera runner. Dat is waar het allemaal mee begonnen is.

Wanneer kocht jij jouw eerste motorfiets en wat voor een motor was dit?

Toen ik net 18 was kocht ik een Aprilia RS 125 om hiermee mijn eerste kilometers te maken op het circuit. Ik was apetrots op dat ding!

Ben jij een “mooiweer-rijder” of een “door-rijder”?

Een ‘doorrijder’, ik heb natuurlijk ook helemaal geen keus. Zolang de wedstrijd doorgaat moet je rijden, klaar. Er zijn een hoop mensen die tijd en geld in ons steken, die ben je wat verschuldigd.

Stel: je wint een flinke prijs in de loterij. Wat voor motorfiets zou je dan kopen?

Een BMW S1000RR of wellicht de nieuwe Fireblade (het is even afwachten hoe die gaat presteren). Het stuurgedrag van de Honda CBR600RR die ik gehad heb, was fantastisch, vandaar dat ik een zwak voor Honda heb. Op de stratencircuits is de BMW natuurlijk een bewezen motor waar veel rijders mee uit de voeten kunnen.

Wat was de mooiste rit die je ooit reed?

De gaafste wedstrijd is zonder enige twijfel de North West 200. Een heel bijzondere ervaring om daar te rijden. We hadden eigenlijk vanaf de eerste meters alleen maar pech met het materiaal maar uiteindelijk finishte ik de 2e race als 24e. Niet de prestatie waar ik naar op zoek was maar we waren allang blij dat we de finish haalden na al het gedoe van de dagen ervoor. Een fantastische ervaring!

Staat er nog een bijzondere toertocht op je bucket-list?

De mountain course. Of een deelname aan de TT er echt in zit, durf ik niet te zeggen omdat dat financieel, facilitair, qua team en natuurlijk met vrije dagen niet zo’n heel eenvoudige puzzel is. Mocht dat niet lukken wil ik toch minimaal deelnemen aan de Manx Grand Prix. Ik denk dat dat linksom of rechtsom wel haalbaar moet zijn.

Denk je al aan een volgende motorfiets?

Ik rijd nu een Yamaha R6 waar ik soms een wat vreemde verhouding mee heb. Het ene moment sta ik op of net naast het podium op het volgende circuit wordt ik 18e. Soms speelt een andere motor dan wel door je hoofd. Als we hard blijven werken ben ik ervan overtuigd dat we het lek wel boven gaan krijgen. De R6 is een bewezen motorfiets en Performance Racing Achterhoek is een bewezen team. Natuurlijk denk je vanuit de supersport ook wel eens na over een eventuele overstap naar de superbikes.

Wat heeft motorrijden jou gebracht in je leven?

Een doel, een ‘2e familie’, kostbare vriendschappen door heel Europa. Dat zijn wel de voornaamste dingen. Voor de motorsport moet alles al jaren wijken. Dat kan ook haast niet anders als je op dit niveau wilt racen. Zowel financieel als qua tijd blijft er weinig over. Vooralsnog is wat daar tegenover staat voor mij echter van een veel grotere waarde. Zodra dat niet meer zo zou zijn wordt het ook tijd om te stoppen.

Wat heb ik je niet gevraagd, en wil jij mogelijk toch nog kwijt?

Ik zou mensen vooral willen uitnodigen bij de IRRC wedstrijden te komen kijken, in het bijzonder natuurlijk in Hengelo (GLD). Er wordt op een hoog niveau gereden maar rond de stratencircuits hangt een unieke sfeer. Als toeschouwer kun je de hele baan rond en een kijkje nemen in het rennerskwartier. Verder wil ik mijn team en sponsoren bedanken en hoop ik er met hen een mooi seizoen van te maken!

100 km! De ANWB legt uit

Overdag 100 km/u op de snelweg

Vanaf maandag 16 maart wordt de maximumsnelheid tussen zes uur ’s ochtends en zeven uur ’s avonds op alle snelwegen in Nederland teruggebracht naar 100 kilometer per uur. Tussen zeven uur ‘s avonds en zes uur in de ochtend mag op veel snelwegen nog 120 dan wel 130 kilometer per uur worden gereden.

100 km per uur

Op trajecten waar al een lagere snelheid geldt dan 100 kilometer per uur blijft deze gehandhaafd. Op snelwegen waar nu overdag een snelheid van 120 kilometer per uur geldt, mag tussen zeven uur ’s avonds en zes uur in de ochtend 120 kilometer per uur gereden worden. Overdag geldt daar dan de teruggebrachte snelheid van 100 kilometer per uur.

Ruimte voor bouwenprojecten

Met de verlaging van de maximumsnelheid wil het kabinet de stikstofuitstoot van het wegverkeer verlagen. Hierdoor komt er weer ruimte om te bouwen. Door de stikstofcrisis werden allerlei bouwprojecten in de wacht gezet, omdat de benodigde vergunningen niet werden verleend.

Enig begrip bij leden en ANWB

Een kleine meerderheid van de ANWB-leden vindt dat de bouw niet stil mag komen te liggen en staat daarom positief tegenover de snelheidsverlaging. Daarentegen is ongeveer een derde van de leden negatief of zeer negatief over de maatregel. De  ANWB heeft begrip voor het besluit van het kabinet om de snelheid terug te brengen, maar vindt dat deze weer op het oude niveau moet worden gebracht zodra er meer stikstofruimte komt door maatregelen die ook bij andere sectoren zullen worden getroffen.

Tijdelijke maatregel

De ANWB roept het kabinet daarom op de snelheidsverlaging te beschouwen als een tijdelijke maatregel en daarnaast vol in te zetten op de elektrische migratie van het wagenpark. Als er meer elektrische auto’s  op de weg komen, neemt de stikstofuitstoot van het wegverkeer vanzelf af.

Ledenonderzoek

Hoe de leden denken over de snelheidsverlaging is recent gepeild in het ANWB ledenpanel. Ruim 7200 leden deden aan het onderzoek mee. Hoewel 51% van de leden zijn steun verleent aan de verlaging van de maximumsnelheid op de snelwegen, bestaat er weinig draagvlak voor verlagingen van snelheden onder de 100 kilometer per uur.
Uitkomsten Ledenpeiling Stikstof (november 2019)

Deze content is doorgeplaatst via ANWB.

 

De ZeelandiaRun zoekt verkeersregelaars

Verkeersregelaars gezocht voor de Zeelandiarun. Jawel de 34e al weer. De ochtendrit zal in het teken staan van 75 jaar bevrijding.

De route start zoals gebruikelijk op het Stadhuisplein in Vlissingen waar ze door de burgemeester zullen worden weggeschoten. Het gaat weer een prachtige dag worden!

De fotostop wordt buitendijks gehouden bij Ritthem. De lunchlocatie is  gereserveerd bij de De Stenge in Heinkenszand.  

De Middagstop is op de Schelphoek bij Wolphaartsdijk. Restaurant de Meerkoet zal  daar de ijsjes sponseren. De route is al gemaakt maar zal eventueel ivm wegwerkzaamheden etc. mogelijk nog wat aangepast worden. Alle deelnemers ontvangen de definitieve route in GPX bestand en tevens uitgeschreven. Men zoekt dus nog een aantal EVR’s (evenementenverkeersregelaars) voor de 34ste Zeelandiarun die op zaterdag 9 mei 2020wordt gereden. De jaarlijkse instructieavond voordat het voorrijden gaat beginnen is op dinsdag 10 maart 2020. In de Blauwe zaal van speeltuin Lammerenburg aan de Zuidbeekseweg 18, 4386 ND, Vlissingen. Aanvang 19:30 uur. De zaal is open vanaf 19:00 uur. Duur van de instructie is ca anderhalf uur.

Om deel te mogen nemen aan de Run is het bijwonen van de instructieavond verplicht als mede het twee keer voorrijden op een van de volgende dagen:

Zondag 29 maart 2020 ; zondag  5 april 2020; zondag 19 april 2020; vrijdag 24 april 2020; zondag 26 april 2020; vrijdag 1 mei 2020; zondag 3 mei 2020

Men moet 18 jaar zijn en een geldig rijbewijs hebben. Het voorrijden zal starten op zondag, 29 maart 2020, 1e paasdag 12 april 2020 wordt er niet voorgereden. Vertrek uiterlijk 13:00 uur vanaf het Stadhuisplein te Vlissingen. Tevens zal je net als voorgaande jaren via internet een e-learning module moeten volgen en deze met een klein examen moeten afsluiten. Meer info tijdens de instructieavond. (Voor degene die de e-learning bij een andere vereniging of stichting hebben gedaan is het natuurlijk niet meer nodig om het examen af te leggen. Zij krijgen een code en hoeven zich alleen maar te registreren.)

Graag wil de organisatie van je vernemen of je mee wilt rijden en dat je deel zal nemen aan de instructie avond. Wil je meer weten dan kun je contact op nemen met Peter Boone tel. 06-22423622. Of stuur een e-mail aan verkeersregelaar.zeelandiarun@gmail.com 

Siem Edink, rijdt motor in de Himalayas

Wie ben jij? Waar kom je vandaan?

Siem Edink, en ik ben geboren in 1947 in Kampen.

Heb je vroeger eerst brommer gereden? Wat voor bromfiets was dat toen?

Ja natuurlijk; dat was een Batavus 49cc.

Op 16 jarige leeftijd naar Heidelberg samen met een vriend. Het volgende jaar de oversteek naar Engeland gemaakt en via de zuidkust Wales naar Schotland. Daarna heb ik meer dan 50 jaar geen motor meer gereden.


Wanneer kocht jij jouw eerste motorfiets en wat voor een motor was dit?

Nog maar 3 jaar geleden heb ik in India mijn eerste motor gekocht: een Honda Shine 125 cc. In 2 jaar tijd heb ik 40.000 km in India en Nepal gereden waar ik 8 maanden per jaar doorbreng.

Ben jij een “mooiweer-rijder” of een “door-rijder”?

In India is het vanaf September tot Juni bijna altijd mooi weer. We hebben misschien maar 10 keer een bui gehad in 2 jaar. Maar in de bergen zijn we ook een keer wakker geworden met 3 cm sneeuw op mijn zadel.

Stel: je wint een flinke prijs in de loterij. Wat voor motorfiets zou je dan kopen?

Een BMW 800 GS, deze kost in India € 16.000.

Wat was de mooiste rit die je ooit reed?

In Nepal van Pokhara naar Muktinath.  Laatste 75 km off road en dat ging niet snel, ik deed daar 6 uur over.

Staat er nog een bijzondere toertocht op je bucket-list?

Ja samen met mijn Indiase gids Dev (David) en 2 Nederlandse vrienden Dia en Hans gaan we 1 April a.s. voor een periode van 4 weken rijden in Himachal Pradesh en Kashmir.

Denk je al aan een volgende motorfiets?

Nee

Wat heeft motorrijden jou gebracht in je leven?

Vrijheid, genieten van de majestueuze bergen in de Himalayas en natuurlijk heb ik zoveel vriendelijk mensen ontmoet, waardoor weer nieuwe vriendschappen zijn ontstaan.

Wat heb ik je niet gevraagd, en wil jij mogelijk toch nog kwijt?

Op mijn leeftijd ben ik nog volop in actie met het ontwikkelen van een bedrijf. Niet voor het geld want ik heb een goed pensioen, maar ik ben gedreven om motorrijden in India te promoten in Nederland.

Tip redactie: Bikers for India heeft een besloten Facebook groep. Hier nog een willekeurige foto die we daar tegenkwamen…

 

Motorfietsen / motorrijders / motorliefhebbers / motor accessoires / motor zoeken / interviews / motorverhalen / rijvaardigheid / motorkleding / helmen / toertochten / motorreizen / motorevents / motorsport / motoren / klassiekers / caféracers / importeurs van merken als BMW, Ducati, Harley-Davidson, Honda, Indian, Husqvarna, Kawasaki, KTM, MV Agusta, Suzuki, Triumph, Yamaha / alles over de PASSIE rondom motor rijden. Wil jij een motorfiets kopen? Je vindt het op #ikzoekeenmotor